Melbourne city

14 januari 2017

Op maandag 9/1 heeft Mary ook nog een vrije dag (Hans 3) en gaan we na een gezellig ontbijt de stad in. Let wel deze stad met 4 miljoen(!!) Inwoners neemt een grotere ruimte in beslag dan noord en zuid Holland bij elkaar. Wil je van noord Melbourne naar zuid, ben je 2 a 3u bezig! Met de trein en tram zijn we binnen 30 min down town. Gezellige sfeer, matig druk. Lopen door de bekende "grafitti art" steegjes met enorme kunstwerken, de ene in 3 D de ander slechts een naam. Daarna pakken de tram verder langs alle wolkenkrabbers en belanden we op het "memorial square" hier wordt elke dag de oorlog met Vietnam herdacht, met de zelfde trompetten als op 4 mei bij ons. We lopen verder richting de botanical gardens, blijft bizar hoe mega steden een oerwoud midden in de stad vestigen. We kijken ook even bij het kinder gedeelte en spelen wat in de klautertuin.
Naderhand halen we sushi (nog steeds rete goedkoop) en eten we thuis op balkon! Was warme dag, gezellig bijgekletst weer en mooie dingen gezien.

We lagen er allemaal vroeg in! ;)

Dinsdag moest Mary weer werken en deden wij in de ochtend met Hansie een roadtrip naar de bergen rondom Melbourne. Uurtje rijden en je begeeft je in "the hanging rocks" een prachtige locatie waar enorme rotsbloken met bergen zijn versmolten. Ik spot gelijk 2 koala's in de boom! We lopen een zeer pittige steile trail van 50min in de hete zon! Gelukkig hebben we Hansie de machine mee om de rugtas te dragen ;) we komen langs uitkijk punten en klimmen verder tot het hoogste punt. Leverde weer de nodige mooie fotos op! Evi vond het weer heerlijk, kleine mowglie! Terugweg nog vergezeld door 2 papegaaien en een kangeroe. Speelden nog in de speeltuin en gingen naar huis. Evi moest ff bijtanken en wij ook! ;) de middag was rustig...beetje verven met de kleine op balkon. Mary had -heel lief- box met schilder spullen gekocht! S avonds gingen we uit eten bij de Japanner (zo goedkoop hier) en jeeeeeetje wat hebben we te gek gegeten! Uitgebreide sushi tafel met allerlei andere dingen!
Later deden we thuis nog een drankje.

Woensdag hebben we lekker dagje gerelaxed en geverfd! De mannen deden boodschappen voor onze "bonte avond" en er stond bbq op het menu. 'S middag zijn we wezen zwemmen in het lokale zwembad en Evi vond het te gek! Zwemt m.b.v. bandjes gehele zwembad rond en nog hard ook!

'S avonds hebben we een heerlijke bbq gehad, onze laatste avond in Aussie...nog altijd warm en zonnig. We hebben het onwijs gezellig gehad bij Hans en Mary en was te gek om te zien wat ze allemaal bereikt hebben! Gelukkig komen ze over in december!

Donderdag ochtend namen we afscheid van elkaar, Hans en Mary moesten werken en wij bleven in hun huis totdat de taxi ons naar het vliegveld bracht. Next stop; Hong Kong voor 26u en dan door naar HUIS.
Half 4 lokale tijd vlogen we in 9u naar HK. Alles ging weer voorspoedig! Evi vindt vliegen prima en slaapt en speelt wat! Topper
S avonds laat kwamen we aan en al gauw werden de enorme verschillen in regels weer duidelijk. Kinderstoeltjes kennen ze niet en wachten tot iedereen vastgesnoerd zit, kennen ze ook niet ;-) Efin, we zijn goed aangekomen en hebben heerlijk geslapen!!!
Vrijdag hebben de hoogste toren in HK bezocht en gelunched en geslapen!
S avonds heerlijk Thjinees gegeten met kjip en toen begon de terug vlucht...13u!
Enige turbulentie...verder alles goed! Zaten gezellig met Kyenne in vliegtuig, die was voor werk daar en hadden toevallig dezelfde terugvlucht en zaten achter elkaar!

Zojuist geland op Amsterdam! Terugkijkend op een geweldige, onvergetelijke reis!! Fiji, Australie, lieve familie en vrienden! Natuur en wildlive, heerlijk eten....and many more!!

Nu weer thuis...eigen bed! Bedankt voor het lezen allemaal!! Tot gauw!! Xxx

1. Ineke:
    14 januari 2017
    Hier kunnen jullie lang op teren. Sterkte met het normale leven weer.
  2. Nathalie:
    14 januari 2017
    Supergaaf! Maak je effe een leuk filmpje Rob?
    Trusten in jullie eigen bedjes!
    Heeft Bep jullie nog gemist??