Helicoptervlucht over 12 Apostles

12 januari 2017 - Northcote, Australië

Volgende dag vertokken we vroeg richting de doorgaande "ocean road". We zaten een flink stuk in het binnenlan, dus passeerde we "weer" een national (aborignial)park, stukje oerwoud wat al heel lang gepaard wordt met de nodige geschiedenis. We besloten te kijken en al snel waande we ons door een jungle met enorm lange bomen (tevens de naam van het bos) en boomvarens. Na 50min kwamen we bij the triplet waterfall, 3 watervallen dus. Prachtig stukje natuur!!! Aboriginals woonden heel wat jaren in dit bos, voordat het werd afgepakt door Engelsen, die de timberindustrie begonnen.
We vervolgende onze weg en plots maakten de akkervelden plaats voor steile kliffen en oceaan! Hey we zijn er! Langs dit stukje van de GOR, heb je de ene hotspot/natuurwonder na de andere en kan je op allerlei punten stoppen en fotos maken! We begonnen bij "natural islands"(andere versie van 12 apostles) maar net zo mooi! " the Arch", "Loch and Arch", "london Bridge" en uiteindelijk de 12 apostles! Alles even mooi en bijzonder! Wat kan natuur toch mooi zijn en alles met felblauwe lucht en zee! We besloten te informeren naar een helicoptervlucht boven al dit moois en 30min later zaten we met zn 3e en een Duitser in de lucht!! Echt en onvergetelijke ervaring, Evi vond het ook prachtig en keek vol verbazing naar buiten! Al die hotspots nu vanuit de lucht te zien en de grote ervan is bizar! Na 25min landen we weer en vervolgden we onze weg naar het wildlife retreat hotel! Hier zijn wilde dieren naar toe gebracht die niet meer in de natuur terug kunnen en anders werden afgemaakt. Bij aankomst kregen we een zak wortels en mochten we dieren eten geven. Evi was is haar nopjes, speelde met de loslopende wallaby's (kleine kangeroo) en voerde wombats, pony's en papagaaien! Zaten ook koala's, die voeren we morgen.
De namiddag stond in het teken van dieren en zakte Rob samen met Evi door het bed na een springpartij! (Oeps!)
Vroeg naar bed! Morgen door naar Apollo Bay.

1. Ineke:
    12 januari 2017