Brisbane; gold coast

22 december 2016 - Mount Nathan, Australië

Even na 9u landen we "Down Under".
We komen even in een lichte cultuurshock; wat een hoop huizen hier weer en waar zijn de duizenden palmen? "Bula" maakt plaats voor; "how ya mate?"
De douanechecks waren niet als in tv programma 24airport, dus waren we met 15min van boord incl koffers.
Ons welkom comité stond klaar: de familie Noorda! De jongste zus van mijn oma, 80jaar ziet eruit als 60 en heeft dezelfde humor! Samen met Oom Hans, hun kinderen Michelle en Yvonne en kleindochter Maddie, kwamen ze ons ophalen. Maddie en Michelle zag ik voor het laatst in Nederland zo'n 8jaar geleden, toen was ze 7. :)
We reden in een uur naar de Goldcoast toe, Hans en Ans wonen daar in de heuvels in een mooi groot huis met een groot stuk land. Dochter Yvonne woont daar ook in, in een apart gedeelte. Michelle en Maddie 20min verder. We brachten de dag bijpratend door en hebben veel gelachen. Ondanks dat we ver weg wonen hebben we veel overeenkomsten en humor is er 1 van ;) We genieten van het uitzicht! En een heerlijk diner...we hoeven niks te doen en worden verzorgd. Evi vindt het helemaal te gek, noemt tante Ans al oma en speelt met de hond en kat. Als klap op de vuurpijl heeft oom Hans allemaal kerstlichtjes rondom het huis gehangen en Evi vindt het prachtig!
Morgen gaan we met Michelle op pad richting Brisbane.

1. Ineke:
    22 december 2016
    Leuk hoor, zo'n welkom. Veel plezier.