Onverwachte wending

15 december 2016 - Yasawa-eilanden, Fiji

De nacht van woensdag op donderdag regent- en stormt het keihard. De weersvoorspellingen komen uit. Bij aankomst aan het ontbijt merken we op dat echt alles wordt weggehaald en dichtgetimmerd(??) Hebben we wat gemist? De depressie is inmiddels een orkaan geworden en alle gasten van dit- en omliggende eilanden moeten worden "geevacueerd". Er gaan namelijk 4 dagen geen boten en anders missen we de vlucht naar Brisbane! Hotel springt uber professioneel om met de veranderingen en regelt voor alle gasten bootplekken, nieuwe verblijven en transfers...gelukkig zitten we op de laatste boot naar het hoofdeiland.
Ondertussen wordt het weer steeds slechter en is ons strandhuis dichtgetimmerd...we zitten met zijn allen in de mainlodge te wachten en lunchen.
Uiteindelijk komt de boot een uur later (16u), de rit er naar toe trotseren we hoge golven in een mini moterboot. Zeiknat springen op de deining van de zee aan boord. De ferry is een bumpy ride...niets voor de zwakken magen onder ons...
Arme Evi kan er ook niet goed tegen, maar met het zitten op de grond gaat de misselijkheid snel over. We kijken 1000x peppa pig en doen spelletjes. De crew vd ferry weten wat ze doen en stellen ons gerust; "dat ze echt wel erger weer hebben gezien"...hmm oke..bij aankomst op hoofdeiland slaakt iedereen een; halleluja en "we made it" kreten uit! Nu 3 nachten in Nadi tot Brisbane...het weer zal hier wat rustiger zijn. We balen wel flink dat ons 2 dagen octopus resort door de neus wordt geboord..echter veiligheid staat voor alles!