2 dagen Site seeing Hong Kong

4 december 2016 - Tsim Sha Tsui, Hongkong

We hebben 2 nachten in het Park hotel down town...dat laatste is goed merkbaar overal luidruchtige mensen!
We proberen op dag 1 (na 4u slaap) met de buggy door de mensenmassa te gaan, best een opgave! We lopen de stad door, pakken de metro, dan weer taxi op naar "The Peak" het hoogste punt- in het bos- met prachtig uitzicht over de skyline van HK.
Evi vermaakt zich met lokale jeugd en een stuiterbal, wij kijken wolkenkrabbers! We doen nog de botanische tuinen aan, waar je goed ziet dat HK vroeger een jungle was die opgeslokt is door beton!! Het was een mooi maar vermoeiend dagje, die we afsloten met lekker chinees eten!!

Dag twee; in de ochtend lekker rustig aan gedaan, zitten nog niet helemaal in het ritme maar gaat beter! Ochtend wandeling (lees kruipend door massa) naar een rustig stukje waar Evi kon spelen, overal zijn pleintjes waar veel mensen-en vooral kinderen samen komen. We besloten wat te drinken, zonder engelse menu kaart en kregen hierdoor een verrasingsmenu! Gelukkig konden we het eten via plaatjes aanwijzen en het was heerlijk!

In de namiddag zijn we met de gondels naar de Budha op de berg geweest, super mooi! Vooral omdat de bodem bestond uit glas dus een mooi uitzicht gaf! Evi vond de budha- "wat een dikke meneer zeg"- helemaal te gek!
Ze zijn hier in totale kerstsferen en overal mini kerstpleintjes met sneeuwpoppen en ander gespuis. Evi vind het prachtig, want het lijkt op Disney's Frozen!

Terugweg duurde erg lang, waardoor we noodgedwongen in een Chinese Mac terecht kwamen, het leek wel een dierentuin....smakken, boeren, herkauwen en gorgelen!!
Evi gaf nog een plaatselijke dansshow weg, bij het horen van haar favoriete liedje en dit leidde tot grote vreuge bij de Chinese medemens....wordt vervolgd via Youtube ;-)

Vandaag is zondag (althans hier wel) we maken ons op om de drukte te verlaten. Om 17u vliegen we 11u richting "Fiji Levu" het hoofdeiland...paradise here we come!

Xxx

1. Courtenay Bakker:
    4 december 2016
    Zo leuk! Nog een stapje dichterbij het Aussie kerst.
    tot snel vriendjes xxx
  2. Ineke:
    4 december 2016
    Leuk, maar nu naar de rust. Zal een heel verschil zijn. Dus.....genieten.❤️❤️❤️
  3. Jonna:
    4 december 2016
    Wat heerlijk om te lezen dat jullie zo genieten, goede vlucht naar paradise!!! Xx
  4. Marjon:
    Leuke foto's morgen uitrusten in paradise