Jungle time!

7 december 2016 - Korotogo, Fiji

Na een prima nacht, wakker geworden met wuivende palmbomen...een aanblik dat niet gauw verveeld. We besloten deze dinsdag lekker te relaxen, beetje zwemmen, heerlijk eten en luieren!

Vandaag (woensdag, het is hier 12u later he) hebben we een jungle trip gemaakt naar de waterval en een ceremonie bijgewoond van een Fijaans dorp in Buravanga Village (ja ja!)
De weg er naar toe was een afwisseling van verlaten stranden met hangende palmen, dan weer rijen met frangipangi bomen en jungle! Floortje Dessing had gelijk, deze plek is het paradijs!!
We werden vrolijk onthaald en mochten meekijken (en drinken) met een welkoms Kava ceremonie, daarna ben je één met de dorpelingen! Kava is de lokale drank hier, verkregen van de wortels van de kavaplant.
Daarna gingen we 40min dwars door de jungle, door kleine riviertjes op naar de waterval. Evi en ik zaten op paard "blondie" die ons omhoog liep en Rob liep met de gids. Het was echt een te gekke trail, wat een prachtplek is dit! We kregen onderweg uitleg over de medicinale werking van verschillende planten. Zagen een dozijn aan verschillende fruit/noten en groenten bomen. Evi vond het zo geweldig, ze wil in de jungle blijven en ik geef haar geen ongelijk.
De waterval was eveneens prachtig, water erg koud maar desondanks hebben we heerlijk gezwommen. Daarna weer terug op blondie en mocht ik lopen...genieten!
De dorpsbewoners gingen met Evi aan de haal en kusten nog net niet haar voeten...Evi vindt het allemaal prachtig en was zelfs beledigd dat we weggingen ;)
Sloten de dag af met eten in een dorp verderop, daarna reden terug naar het hotel. Hier hebben we verder gechilled in het zwembad en weer heerlijk gegeten!

Fotos volgen snel!.

Geniet van jullie woensdag!
Xx

1. Marjon:
    Wat geweldig !!
  2. Ineke:
    Super allemaal.
  3. Jessica:
    7 december 2016
    Klinkt heerlijk allemaal! En wat een avontuur met zo'n kleintje op pad! Ze maakt al veel mee op haar jonge leeftijd! Super! Geniet vooral verder. Veel plezier xxxx